Daily Expression in English Including The Meaning In Indonesian

Daily expression is an expression that is often excluded or words spoken by people in everyday life. Here is a collection of words of daily expression spoken in English and translated into Indonesian:


1. i didn’t mean too! : Saya tidak sengaja!
2. You are really something!: Kamu ada-ada saja!
3. Take it easy! : Santai saja!
4. Don’t block my sight! : Jangan halangi pandanganku
5. Don’t be cocky! : Jangan GR!
6. I change my mind! : Saya berubah pikiran!
7. Don’t give up! : Jangan menyerah!
8. I don’t care! : Saya tidak perduli!
9. Move a bit! : Geser sedikit!
10. How could it be : Bagaimana mungkin!
11. Wish me luck! : Doakan aku berhasil!
12. I pray for you! : Saya berdo’a untukmu!
13. Take care of yourself! : Jaga dirimu baik-baik!
14. Not so bad! : Lumayan!
15. Just so so! : Biasa-biasa saja
16. It is your turn! : Ini giliranmu!
17. Don’t look me down! : Jangan merendahkanku!
18. What a shamed! : Memalukan!
19. Anybody home? : Ada orang dirumah?
20. I take a pity on you! : Aku kasihan padamu!
21. Just a minute! : Tunggu sebentar!
22. Just kidding! : Cuma bercanda!
23. Once more!: Sekali lagi!
24. Anything else?: Ada yang lain?
25. Spend the night!: Menginap!
26. Hurry up!: Cepetan!
27. Feel free!: Jangan sungkan-sungkan
28. Watch out!: Awas!
29. Step by step : Tahap demi tahap
30. Here you are : Ini yang kamu inginkan
31. I don’t think so: Aku kira nggak gitu
32. Be careful on the way : Hati-hati di jalan
33. Don’t disturb me!: Jangan ganggu aku!
34. Don’t take too long! : Jangan lama-lama!
35. Don’t insult me! : Jangan menghinaku!
36. Don’t be hopeless! : Jangan putus asa!
37. Don’t waste the time! : Jangan buang¬¬-buang waktu!
38. Guide me! : Bimbing aku!
39. Forgive me! : Maafkan aku!
40. Do it by yourself! : Kerjakan sendiri!
41. Take it or leave it! : Jadi apa nggak!
42. What is going on? : Apa yang terjadi?
43. Keep your spirit : Jaga semangatmu
44. What will I get for this? : Apa imbalannya?
45. Don’t kid me! : Jangan mempermainkan saya!
46. Don’t throw the rubbish anywhere! : Jangan buang sampah sembarangan!
47. That’s sound like a bunch of nonsense to me! : Gombal!
48. It doesn’t matter : Tidak masalah
49. Wake up honey : Bangun sayang
50. That’s sound like a fun : Kayaknya asyik nih